STAPPENPLAN

Succesvolle PR in drie stappen

Stap 1: FOCUS

gezamelijk bepalen van USP’s (unique selling points)

opstellen effectief persbericht

Stap 2: ACTIE

actief benaderen van relevante journalisten

review producten en packshots toesturen

Stap 3: MONITORING

contacten warmhouden

vragen media beantwoorden

verzamelen clippings

Stap 1: Focus

Hoe denkt een journalist? Vaak brengen bedrijven niet de boodschap over die het product juist nieuwswaardig maakt. Daarom bepalen we eerst samen met u wat de Unique Selling Points van uw product(en) zijn. Wat maakt dat de journalist tussen alle honderden andere persberichten juist die van u er uit pikt? Deze boodschap verwerken we in een pakkend persbericht.

Voor een journalist is het irritant als hij een persbericht krijgt over een onderwerp waar hij/zij helemaal niet over schrijft. Daarom selecteren we eerst relevante journalisten. We hebben zelf een behoorlijke database met persoonlijke contacten opgebouwd. Daarnaast kunnen we putten uit ons abonnement op betaalde database-systemen met adressen van duizenden journalisten.

Stap 2 : Actie

Journalisten ontvangen honderden berichten per dag. Achterover zitten en wachten op een reactie werkt daarom niet. Wij gaan actief achter het persbericht aan middels telefoongesprekken, persbezoek etc. Een zeer tijdrovende klus die wij u volledig uit handen nemen. Ook beantwoorden we vragen, sturen recensie-exemplaren op, etc.

Stap 3: Monitoring

We blijven journalisten begeleiden tijdens het proces. Werkt het opgestuurde product naar behoren, zijn er nog vragen? We houden voor u redactie-agenda’s in de gaten om te kijken of uw product bij een onderwerp aansluit. We kijken of uw product wellicht aansluit bij actuele gebeurtenissen en kijken of we uw producten kunnen gebruiken voor weggeefacties, loyaliteitsacties et cetera. We hebben een abonnement op de Clippingservice, waardoor we u alle artikelen die over uw product/bedrijf gaan in welke krant/magazine/website dan ook, kunnen rapporteren.