STAPPENPLAN
Succesvolle PR in drie stappen
Stap 1: FOCUS
gezamelijk bepalen van USP’s (unique selling points)
opstellen effectief persbericht
Stap 2: ACTIE
actief benaderen van relevante journalisten
review producten en packshots toesturen
Stap 3: MONITORING
contacten warmhouden
vragen media beantwoorden
verzamelen clippings
Stap 1: Focus
Hoe denkt een journalist? Vaak brengen bedrijven niet de boodschap over die het product juist nieuwswaardig maakt. Daarom bepalen we eerst samen met u wat de Unique Selling Points van uw product(en) zijn. Wat maakt dat de journalist tussen alle honderden andere persberichten juist die van u er uit pikt? Deze boodschap verwerken we in een pakkend persbericht.
Voor een journalist is het irritant als hij een persbericht krijgt over een onderwerp waar hij/zij helemaal niet over schrijft. Daarom selecteren we eerst relevante journalisten. We hebben zelf een behoorlijke database met persoonlijke contacten opgebouwd. Daarnaast kunnen we putten uit ons abonnement op betaalde database-systemen met adressen van duizenden journalisten.
Stap 2 : Actie
Journalisten ontvangen honderden berichten per dag. Achterover zitten en wachten op een reactie werkt daarom niet. Wij gaan actief achter het persbericht aan middels telefoongesprekken, persbezoek etc. Een zeer tijdrovende klus die wij u volledig uit handen nemen. Ook beantwoorden we vragen, sturen recensie-exemplaren op, etc.